The countdown begins

En vecka kvar till avresa nu hörni!

Sen sist har vi haft fullt upp med diverse förberedelser. Försäkringspapper, kontakt med organisationen, lektioner, bokning av boende + betalning av deposition, reservera valuta, inköp av souvenirer mm mm. Förra helgen var jag hemma i Vässan för att gratta mamma och säga hejdå till familj och vänner på hemmaplan. Förutom det har vi gjort lite sociala grejer också, t ex Flammanburgare i onsdags, planeringsfika på Berget, spex, kvällfika och nu senast hejdå-brunch! Mitt i allt detta har vi en uppsats att skriva, vilket har gått... well, så där måste jag erkänna. Dessutom råkade jag åka på en rejäl förkylning också som vägrar att ge med sig. Just nu har jag en hosta som liknar en som har rökt i 20 år. Mysigt.

Till alla våra kontakter i Peru har vi meddelat att vi kommer fram måndagen 20 feb. Liten missberäkning där, vi anländer samma dag som avresa, dvs 19e. Oops. Hoppas boendebokningen fortfarande går att ändra... 

På onsdag åker vi till Uppsala på förberedelsekurs hos SIDA. Kursen verkar intressant och förmodligen nyttig för oss. Kursinnehållet avslöjar moment såsom problem vid fältstudier, svenskt bistånd, hälso- och säkerhetsfrågor i U-länder. Vi kommer tillbaka till Linköping på fredag kväll och då är det bara lördagen kvar innan avresa. Det innebär att packningen bör vara klar på tisdag kväll - yaiks. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0