Chosica

I lördags åkte jag med min karl på utflykt. Vi skulle till Chosica, där flertal resorts finns. Att komma dit med buss i rusningstrafiken var dock ingen höjdare - det tog drygt två timmar. När vi väl kom fram på sena eftermiddagen hade det hunnit bli mulet och mina förhoppningar om att sola och bada (läs bort svettet) försvann. Vi hade en mysig kväll iaf, med kortspel, vin och biljard.

Dock verkar det som att vi inte har någon vidare timing med någonting alls. Under natten blev karln sjuk, med skyhög feber, svettningar och frossa. På morgonen mådde han något bättre, så vi bestämde oss att åka till den planerade familjelunchen på söndagen. Efteråt insåg han att febern inte ville släppa och att vi skulle bli tvungna att avboka planerna på att se den peruanska motsvarigheten till El Clásico, la U mot Alianza. Jag hade velat se en sådan match här (90 000 åskådare, enorma hejaklackar, lite farlig stämning nästan), så det var lite synd. Shit happens.

Vi åt lunch i centrum av Lima före vi satte oss på den smockade, kvava bussen.

Väl framme i Chosica, tog vi en mototaxi till resorten.

Club campestre KisKas.



Los Olivos, kvarteret där Jonathan bor.

Ella åkte på söndagen med resten av Escuela America på återbesök hos familjerna. De hade haft en mysig och glad dag, så det var lite synd att jag inte kunde följa med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0