Mitterminstenta-p avslutat!

Helgen gick i högsta grad i frihetens tecken. Riktig semester och struntat i vad allt med skolan heter.

I fredags var en seg dag, tack vare den där maldito drinken J halvt lyckades få i oss. På kvällen lyckades jag släpa mig till skolan (japp, det var då jag lyckades somna på combin) för att hänga med Mikaela ett tag innan hennes tenta, och senare mötte jag Jonathan för att käka middag vid shoppingcentret nära skolan (farligt, farligt bör inte gå dit utan syfte att spendera massa pengar).

På lördagen hade vi dock styrt upp planer - jag, Mikaela och Alex åkte till Barranco. Stadsdelen är främst känd för alla sina barer, klubbar och restauranger och pga detta har vi endast besökt området nattetid. Dock hade vi hört många lovord om att det skulle vara fint på dagtid också, och jag är väldigt benägen om att hålla med! Skulle nästan vilja påstå att Barranco är min favoritstadsdel i Lima. Vi lyckades pricka in en riktig sensommardag, så vi njöt av det fina vädret och sällskapet och promenerade kring Barranco tills det blev lunchdags!


På kvällen blev det fest! Många av våra vänner var tyvärr upptagna med tentor (suckers har parciales denna vecka först) eller på resa, men det blev vår mafia escandinavia som vi fint kallar oss; jag och Alex som representeranter för Sverige, Maria för Finland, Jenny för Norge och Mikaela för Danmark. Marias surfare och Jonathans tre kompisar hängde också på! Helt okej kväll, nedan de tre enda fotona som togs.

Hysteriskt roligt kort på alla vis; Marco och Hugo syns halvt, Jorge ger allt, Jonathan som ser allmänt konstig ut, jag som försöker luta mig fram och försöker se söt ut utan att direkt lyckas samt Alex som ger allt för att vara cool. Dör lite.

Vi tre :)

Hugo, Marco och Jonathan.

Söndagen blev en seg dag. Vi tog bakfyllan som ursäkt för att besöka vårt favorithak, La Lucha (kampen). Godaste mackorna och underbaraste smoothiesarna och juicerna!

1000 combibiljetter!


Efter chill i parken i söndagssolen, och en powernap, blev det bio på kvällen. Fast and Furios 5 blev den utvalda filmen, efter övertalning från Mikaelas sida. Filmen var lite överdriven som förvarnat men den var underhållande och utspelade sig i kära Rio de Janeiro ;)

På det hela taget, en grym helg! Nu väntar skola i tre dagar och på torsdag fm kommer ELLA!

Kommentarer
Postat av: Ella

Härligt med ett så bra firande av avslutat tenta-p! :) Nu har jag själv bara en tenta kvar för dagen, och sen blir det hem och packa - såååå pepp! :D Vi ses i övermorgon babe!

2011-05-10 @ 22:34:54
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/
Postat av: kkkk

Varför inte Finland? :@

2011-05-11 @ 11:06:34
URL: http://kkk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0