Måndagskväll med vin och skratt

Idag blev det lunch med våra mexikanska töser på ett peruanskt ställe. Tummen upp tror jag minsann att peruanska köket fick? Därefter åkte jag och Alex till skolan, betade av en control de lectura, åkte hem.

De senaste timmarna har spenderats på vår favoritrestaurang, ett mysigt ställe med italiensk mat. Där blev vi, turligt nog, placerade i ett eget hörn, där vi fick skratta ostört och framför allt, utan att störa alla andra. Flera gånger under kvällen skrattade jag tills jag grät. Kärt återseende, lite trötthet, humör och lite vin gör sitt, må jag säga. Otroligt trevlig kväll! Inte varje måndagskväll man får vin serverat. Imorgon åker Vans och Mary till Cusco och Machu Picchu några dagar. Under denna tid ska jag kötta plugg, är planen...


Restaurangens väggar är fulla med meddelanden som gästerna har skrivit. Oftast är det en hyllning till restaurangen eller en kärleksförklaring. Vi körde denna stil:

Manivela de Suecia = den svenska veven. Internskämt om vår dansstil, som ska få se peruansk mark på torsdag kväll då det blir utgång före la ley seca träder i kraft. För schtekvev, säg hellre manivela asado (gärna med lite läspning på s för att få till den riktiga schtekljudet).

Slutkläm: borde fan träffa fina vänner och dricka mera vin och oftare.

Kommentarer
Postat av: Ella

Ååååh vad roligt med finbesök, och vad avundsjuk jag blir! Ha det riktigt jäkla superbra nu, hälsa tjejerna! :)

2011-06-01 @ 03:53:28
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0