Ella i Lima

Välkomnande av Ella på Jorge Chavez internationella flygplats i Lima på torsdag fm:


Resten av torsdagen spenderades runtom i Miraflores, med en promenad ner till vattnet, och den traditionella maträtten ceviche till lunch. Till kvällen åkte vi till campus, för att visa henne skolan och låta henne vara med på min otroligt intressanta lektion i politisk ekonomi. Middag åts på vår favoritrestaurang, ett mysigt italienskt ställe vid Parque Kennedy i Miraflores.

Mm, ceviche!!

Parque del Amor vid kusten intill Miraflores


Fredagen blev en mer spännande dag, som påbörjades med en tur till Barranco, mitt favoritområde i stan, och senare lunch vid parken i Miraflores och efterrätt en frozen yoghurt. Till eftermiddagen åkte vi intill centrum av Lima, där vi fick alldeles för mycket uppmärksamhet av diverse äckliga män. Sedan blev det en tur till Polvos Azules (svarta marknaden med stulna och piratkopierade prylar, om ni minns) och till sist en sväng till Parque de la Reserva för att se vattenshowen.

Jag och Ella, Plaza de Armas, centrala Lima

Middag lagades hos Alex. Tanken var att det skulle bli en liten sammanhopning av närmaste vännerna, men vi blev uppemot 12 pers! Tacos för hela slanten, mycket trevlig kväll :)

Fr v: Mariela, Jorge, Maria, Mikaela, Ella, jag, Alex och Jonathan
Jag och Jonathan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0