Vädret i Lima

När vi kom till Lima fick vi höra om hur grått det skulle bli under vintertid här. Trodde inte riktigt på det där i mars när det var ca +30C och svetten rann när man lyckades hoppa av combin vid skolan. På sistone har man dock börjat märka hur vädret har blivit allt mindre soligt. Nu är det officiellt "vinter" här. Vinter innebär ett molntäcke över staden, och solen kommer i princip aldrig fram, och det har börjat bli kyligare på kvällar och nätter, även om det är ca 20C dagtid. Numera orkar jag inte bry mig ens om att titta ut när jag vaknar på morgonen för jag vet att det alltid ser ut så här:


Och detta, mina vänner, är inte ens en särskilt grå dag.

Åtminstone regnar det aldrig här, alltid något. Det gråmulna vädret gör oss utisar lite deppiga och omotiverade till att plugga nu på sluttampen, och det faktum att det är full sommar hemma gör det inte hela bättre. Kan ni sluta upp med alla sommarlov-statusar, tack?

Missförstå mig rätt, skulle aldrig byta min kvarstående månad här mot någonting annat. Men lite sol är väl inte så mycket begärt?

Kommentarer
Postat av: svanis

Kämpa på, du grejar det! Snart kommer du ju hem! ;) Här är det inte sommarlov än inte... den 14:e skriver jag sista tentan. Sjukt omotiverat.. Saknar dig! Puss!

2011-06-09 @ 07:11:21
Postat av: Ella

Trist med sydamerikanskt vintervader...har har vi dock haft nagra riktigt fina dagar. jag lyckades saklart branna mig i fejan igar, lagom till min presentation i utvecklingskursen...men jag tankte att hellre rod fran borjan an en ansiktsfarg som sakta men sakert gar fran blekaste vit till brandrod under presentationens gang :D

2011-06-10 @ 14:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0