Hejdå-lunch och Sveriges nationaldag

Igår var det dags för avfärd för mina två mexikanska vänner. Vi passade på att käka lunch för att säga hejdå. Hoppade därefter på combin till skolan och kände mig nästan lite tom - hade vant mig vid att ha dem här! De här dagarna har det skrattats så mycket att vi har träningsvärk i magen, kommer att sakna det, att skratta tills man gråter... 

Till 6 juni, Sveriges nationaldag, hade Peter bjudit in oss till svenska konsulatet, för att fira lite. Ironiskt nog firar jag minsann inte nationaldagen hemma i Sverige, men i Peru ska det passas på. Otroligt vad man blir mer svensk när man är utomlands. Grillning, nationalsång och jordgubbstårta bjöds det på! Stackars Jonte som inte förstod mycket...

Efter lite mingel och vin åkte vi hemåt, och stannade förbi Starbucks innan det blev lite myskväll till HIMYM. Bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0