Los Olivos

Imorse åkte jag tidigt till los Olivos, stadsdelen där Jonte bor. Jag var bjuden till frukost med hans mamma, samt syster och pojkvän. Det bjöds bl a på venezuelanskt bröd (hans pappa där från Venezuela) och färskpressad apelsinjuice!

Sedan gick vi en liten promenad med hans vän Edward, eller el chino som alla kallar honom. Rolig kille som jag träffat ett par ggr förr! Nedan bilder från hans kvarter.


Sedan följde vi med hans mamma till den lokala marknaden. Det är hit familjerna åker för att storhandla allt från toalettpapper, blöjor, ris, frukt, potatis till kyckling. Produkterna kommer ifrån en större marknad utanför Lima. De skrattade gått åt mig, när jag tog kort på allting, och undrade om jag aldrig sett potatis eller bananer förr. Försökte förklara att det här var ganska annorlunda för mig, och även om de förstod, stirrade alla andra peruaner på mig, den enda utlänningen på marknaden, haha.

Visste ni att potatisen kommer ifrån Peru, och att det finns hundratals sorter?

Så. Otroligt. Äckligt.

Här gör kvinnorna mjöl av majs!

Storhandlandet avslutades med en juicestund! Trevlig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0