Cieneguilla

Efter lite diskussion bestämde vi oss för att åka till Cieneguilla, en liten by en halvtimme utanför Lima. Intressant taxifärd minst sagt där vi passerade från lyxområde till fattiga delar... I Cieneguilla finns det en massa club campestres, ungefär resorts. Hit åker los limeños för att komma ifrån hetsen i staden. Min lycka var enorm när solen kom fram! Jag hade tjatat om att jag ville åka till ett ställe med sol, men det är i princip omöjligt i närområdet, trodde jag. Tydligen har Cieneguilla ett mikroklimat med sol, och detta visste Jonathan om och höll detta som en överraskning för mig :)

Vi gjorde inget speciellt egentligen, spelade kort i solen, drack öl, såg på film, men mest bara var med varandra, umgicks och tog det lugnt. Riktigt, riktigt mysig helg.


Dock hade vi båda otur, båda blev magsjuka under natten och hela söndagen mådde vi båda dåligt. Nu är han frisk men jag är fortfarande väldigt sjuk. Jag är nervös över hur mitt flyg ska gå imorrn :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0