Amazonas, lördag

Tidigt på lördagsmorgonen väckte H oss. Ur steg vi ur tälten till en riktigt vacker morgon i djungeln:

Frukost!

Så här sov vi!

Sen bar det av med båten igen, vi åkte först för att checka in de gigantiska träden och passade på att leka lite med liarnerna.

Djungelpromenad = lunch för myggen...

Vi testade på att åka lianer och Alex lekte tarzan!

Sen hoppade vi in i båten igen och åkte vidare för att fiska pirajor!

Dagens fångst var högst sagt klen. Jag fick bittert konstatera att p
irajorna bara käkade upp min mask och gång på gång fick jag sätta på nya, utan någon som helst fångst...

Fjärilar som lockades av fiskedoften i nätet.

Vi åkte tillbaka till familjen, hämtade grejerna och åkte till den andra ön. Här försöker H få mottagning på sin telefon för att kunna ringa till båten att plocka upp oss. Lyckades mindre bra, så vi fick lov att gå tillbaka till djurreservatet från dagen innan. Även om promenaden var kort blev tung, väldigt varmt och fuktigt! Helt döda när vi kom fram. Som tur var hann vi köpa en varsin vattenflaska före promenaden, annars hade vi nog storkat under den stekande solen. I samband med detta fick jag också mitt första möte med falska pengar...

Tillbaka i reservatet, var jag tvungen att hälsa på min bästis en sista gång. Ser ni inte hur lat denna grabb är alltså?! Man måste ju smälta lite...

Pepe lyckades sno till sig Inka Cola (ungefär nationaldrycken här, dricks mer än Coca Cola) från en turist, klättrade smidigt upp i träden och drack upp den, haha!

Åter i lodgen blev det en tupplur i hängmatten innan vi tog oss med flodbåten tillbaka till Iquitos.

Måste tacka mina fina comañeros, Mikaela och Alex, för en lyckad sista resa tillsammans! Än viktigare går ett tack till Hitler som var den bästa guiden som gjorde resan till en så fantastisk upplevelse!

Kommentarer
Postat av: Ella

Hahaha, älskar verkligen sengångaren :D

2011-07-14 @ 01:15:44
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0