Aprilhelg

Härliga, härliga helg. Tur att nästa påbörjas redan på onsdag kväll!

I fredags pluggades det alldeles för lite. Mestadels pga brist på motivation, och lite pga mitt farande till diverse bussbolag i jakt på att hitta biljetter till Trujillo över påskhelgen. Fem olika bussbolag med ungefär fyra dagliga avgångar var till Trujillo var fullbokade och jag började bli desperat när jag klev in på den sista och där lyckades jag köpa två av de få kvarvarande biljetterna med nattbussen till Trujillo på onsdag natt! På eftermiddagen tog vi en "pluggpaus" för att fira inköpet av bussbiljetterna och gick till favvostället, Frogurt, som säljer frozen yoghurt som jag för tillfället är helt kär i. 



På lördagen hade vi en riktig Petra-Mikaela-dag. Vi åkte till Polvos Azules, där det inhandlades bl a tv-serier och ny parfym (lite kär i den också). Därefter åt vi lunch vid en lugn trevlig och tyst restaurang vid Parque Kennedy, den centrala parken i Miraflores. Efter glass i solskenet gick vi till dagens höjdpunkt - spat! En timmes helkroppsmassage! Ni som känner mig vet att jag var i himlen. Utan att överdriva. 


På kvällen var vi bjudna till Chaos födelsedagsfest. Ett stort gäng utbytes och peruaner från PUCP samlades för att fira hans 23:e födelsedag. Lite kaotisk förfest med ett födelsedagsbarn som fått i sig lite för mycket, men kul att träffa alla! Under den korta tiden här har man ändå fått ett helt gäng med vänner, det är roligt! Därefter hamnade vi på en klubb i Miraflores och hade riktigt roligt! Stannade till soluppgången ungefär då det blev ett litet abrupt slut på en grym kväll! 

Jag och Chao, the birthday boy.

Jonathan, jag, Marta från Färöarna, Hugo och Mikaela.

Jag och Mikaela med vår coolaste roomie, Sebastien!


Slutligen stupade vi i säng kl 06:30, vilket förklarar viljan att vara i horisontalläge idag. Lyckades dock ta oss ut för att äta middag (bakispizza) med några kompisar. Trevlig söndagskväll! Pluggat idag: absolutamente nada, kommer få kötta sönder i veckan på grund av detta. Nu ska jag sätta på en film och mysa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0