Vinter i Sverige?

Såg bilder från Roosas konfirmationsläger, såg ut som ett vinterlandskap. Hörde även från Ellas mormor att det tydligen är -18C uppe i Norrland och en halv meter snö. Det här med vinter känns väldigt avlägset. Så jag kanske inte ska klaga över att det är kallt här, det skiljer ju ändå mer än 20 grader mot hemma, löven är kvar på träden och har haft noll slaskdagar och ungefär fem regniga dagar (varav tre vid besök...). Skönt att vara i Spanien då, trots att jag tydligen råkat välja landets kallaste stad. Lite bitter borde jag allt vara, men detta är så typiskt mig...

P.S. Tydligen åker man också spark ner till stan på vintern i Härnösand, hysteriskt roligt.

Kommentarer
Postat av: Ella

...och till matbutiken (eller affärn som vi kallar det ;P), till skolan, till kompisar.... Du får helt enkelt komma upp och hälsa på nästa vinter - då jäklar blire åke av!

2010-11-30 @ 18:52:25
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/
Postat av: Ellas Mormor

Jaa välkommen till Härnösand här finns det sparkar!

2010-11-30 @ 20:35:35
Postat av: Maria

Haha, ja jag kommer ihåg när Ella berättade det för mig första gången. Jag trodde att hon drev med mig.. hihi. men himla mysigt måste det vara iaf!=)

2010-11-30 @ 22:56:11
Postat av: A-L

Här i Linköping är det för närvarande - 17 grader och minst en halvmeter snö =( Längtar tillbaka till dig Petra!

2010-12-01 @ 06:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0