Thank God it's Friday

Ni förstår inte hur mycket jag längtar till helgerna här, varje vecka. Det är helt stört, det är det jag tänker på när jag sitter på lektionerna och verkligen kämpar för att hålla mig vaken. Äntligen fredag! Just nu råder det allmänt glad stämning i kollektivet, Giorgia filmar med sin iPhone då Roberto pumpar nån konstig mexicansk musik i köket som får Benoit och Vincenzo att dansa som aldrig förr medan jag springer runt med golvmoppen - det är min städdag idag, men inte ens det kan få mig på dåligt humör!

Ikväll ska vi ha internationell middag. Italienarna ska laga lasagne, fransosen ska göra crepes, mexicanaren ska göra mojitos eller tacos, lite oklart. Vad jag ska göra? Också lite oklart, då Roberto är vegetarian. Hur många svenska maträtter finns det egentligen som inte innehåller kött, kyckling eller fisk?! Jag och Ella har funderat fram och tillbaka och kommit på olika förslag men som blivit nekade pga att vi själva ogillar det eller pga att det inte finns ingredienser i detta land. Just nu verkar det som att vi ska göra pyttipanna och äppelpaj! Efter middagen är det obligatorisk utgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0