Årskrönika?

Jag satt just och funderade var det gångna året bjöd på. När jag ser tillbaka på det, känns året som en övergångsperiod. Inget speciellt nytt hände, åtminstone om man jämför mot 2008 som bjöd på både resor, flytt hemifrån och universitetsstudier. Så här får ni istället en sammanfattande lista, istället för någon fin krönika.
  • Året började med en Medelhavskryssning, som var jätteintressant! Besökta länder var bl a Italien, Grekland, Cypern, Turkiet och Egypten!
  • I februari hände något som jag hoppas var för sista gången, axeloperation nr 2. Nu känns allt bra och jag håller tummarna för att detta var slutet av axelhistorian! Emellanåt värker det till och jag får avstå från att göra vissa saker, men det känns så skönt nu att den känns mkt stabilare :)
  • Resten av våren karaktäriserades av ett antal snabba vändor till Västerås för att träffa sjukgymnasten
  • April-mars gick i vårens, glädjens och festens namn. Roliga händelser var exempelvis toga-festen (legendary! och tyvärr bakfyllan likaså), utekravallen m m :) Patrik och jag firade vårt 3-årsdatum också.
  • Sommaren kom. Åka ifrån Linkan kändes tungt, speciellt när det var sommarjobb på Max som väntade. Stora förändringar hade skett där, men de finaste och roligaste in the crew fanns fortfarande där som gjorde jobbet ruuligt. Jag menar, nakenbad efter stängning?
  • Förutom jobb var det lite semester ändå! Patrik och jag åkte till Bulgarien, som visade sig bli en mysig vecka :) Lite senare var den obligatoriska Finlandsvändan, och i augusti åkte vi med familjen till Santorini. Så vackert! Om du får chansen bör du åka dit, likaså med Egyptens pyramider!
  • Hösten och vardagen i Linköping kom till slut tillbaka. Vi lyckades övertala Bella att köpa kort på Campushallen vilket blev en början till många svettiga timmar ihop ;) Både hon och Tanja fyllde 20 - den viktigaste åldern :)
  • Hösten karaktäriserades av en del fester - det är trots allt Linköping vi talar om ;) Roligaste festerna var Spanska generationsfesten och Dammiddagen. Det var svårslaget!
  • Skolmässigt flöt allt på bra. Mycket tankar har gått till utlandsåret och val av inriktning. Nu har jag åtminstone bestämt mig för nationalekonomi! Tanja och jag har skrivit för ELINs tidning också!
  • Dock har det hänt en del tråkiga saker under hösten också... Mormor har blivit sjuk, hon mår inte alls bra :( Jag fick inte heller utbytesplatsen i Australien som jag ansökte om. Och den största förändringen som skett är att jag och Patrik inte är tillsammans längre. Det suger, ärligt talat. Tur att mina vänner fanns för mig då jag behövde dem som mest <3
  • Jullovet har spenderats tillsammans med vänner och familj i Västerås. Har umgåtts mkt med mina gamla Vässan-polare vilket har varit mysigt och skönt!
2010 känns väldigt ovisst. Både året och 2010-talet. Det skrämmer mig lite, samtidigt som det känns spännande. För första gången på länge är jag själv (mycket bättre än att vara ensam). Jag vet inte var jag kommer spendera nästa skolår, blir det Sydamerika eller Spanien? Var kommer jag sommarjobba? Och i ett senare skede, vad ska jag göra efter examen? Några av dessa frågor kommer året svara på. Spännande! Mina kära vänner, tillsammans ska vi göra detta år till det bästa nånsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0