Min fascination för...

... smör.

När jag var liten älskade jag smör. Smör, som i bakmargarin. När mamma nattade Laura på dagarna brukade jag tjuva ett paket smör och äta det. Tugga smör direkt från paketet alltså. En dag fick mamma nog av detta. Hon tog snören och gjorde knutar runt handtagen på kylskåpet och frysen, så att jag inte skulle komma in. Detta hjälpte icke, eftersom Petra var en klok flicka redan vid fyraårsålder. Jag tog en sax och klippte av snörena, svårare än så var det inte. När mamma kom tillbaka fann hon mig bakom bokhyllorna med ett smörpaket i käften. 

Något av detta sitter dock kvar än idag, 18 år senare. Jag älskar bearnaisesås. Mmm! Pizza, pommes, det funkar till allt. Så ikväll ska jag äta bearnaisesås (med tillbehör, förstås).

Kuriosa: När vi flyttade ifrån vårt hus i USA hittade flyttgubbarna tydligen massa gamla smörpapper. Undra vem som var den skyldige...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0