Jag är en dålig människa

Jag skäms. EU-val idag, kan väl inte undgått någon. Jag känner att det är ett privilegium att få rösta, och tycker verkligen man ska ta tillfället i akt när det är röstning. Tycker inte alls om attityden "det kommer ändå inte spela någon roll/min röst gör ingen skillnad/de gör inget bra i EU iaf" fan, rösta blankt då!! 

Dock måste jag motsäga mig själv. Jag har inte röstat. Jag skäms. Då jag inte är svensk medborgare fick jag hem en lapp till Västerås att fylla i om jag ville rösta i det svenska valet - det ville jag ju, men ett missförstånd mellan mig och mamma ledde till att hon glömde bort att skicka in den... Så då var valet att rösta i det finska EU-valet (dock ingen koll på de finska partierna) men på valdagen kunde man endast rösta i Pori, där jag kommer ifrån och förtidsröstandet kunde ske 29-30 maj då jag inte var i Västerås... Så det sket sig. Jag som tycker EU är bra. Aja. Krångel, visst låter det typiskt mig? Så jag hoppas Sverige röstat klokt nu!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Äsch du är ju ingen dålig människa för det! Du hade ju ambitionen bara att det inte riktigt klickade med möjligheterna. Jag får skämmas däremot som hade kunnat men sket i att engagera mig. Nu dagen efter vet jag dock hur jag hade velat rösta. BAjs.

2009-06-08 @ 09:28:42
URL: http://rebeccagl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0