Mot Uppsala

Mitt 4-timmars pass igår blev visst stängning. Jag som tyckte det skulle vara soft att bara jobba 4 h, men icke (eller igge som Ahlin säger!). Efter kl 21 var det i princip dött på folk så vi kom hem tidigt, stämplade ut strax efter kl 01 - skönt! 

När jag åkte till jobbet insåg jag dock att bensinen var på rött. Paniiik. Sen lyckas jag hamna i en bilkö för de asfalterade. Jag blev lite nervös. Det gick dock bra, kom fram utan soppatorsk. Fast tanka är inte riktigt min grej - när jag precis hade fått körkortet skulle jag tanka. Satte in pengar och skulle börja tanka då jag inser att jag står för långt bort. Fint, flyttar bilen. Men då går det inte att tanka, det kommer inget!! Då hade tydligen tiden gått ut så jag fick snällt lägga in mera pengar. 300:- hejdå! Som tur var kunde man reklamera så jag fick tillbaka mina tre hundringar senare. Men ja, tanka är ej min grej.

Nu ska jag ner på stan med mamma och Roosa, sen blir det mot Uppsala. Ska tydligen bli "familjemiddag", som Monica uttryckte det. Haha. 

See ya later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0