Skärpning

Som alla säkerligen vet, är att prata ett av mina främsta intressen. Smeknamnen chatterbox och la parlanchina bygger ju på detta påstående. Att prata, snacka skit, diskutera, ordbajsa, blaja, small talk, det är någonting jag är bra på. Konstigt nog är detta babblande något som visar sig främst för mina allra närmsta eller de jag inte alls känner. Det sistnämnda var något som Johansson fann väldigt användbart i Australien. Tänk dig pinsamma tystnader, då kom jag till henne som en räddande ängel med mitt babbel. Att jag inte tänker mig för vad jag riktigt säger, eller att det kommer ut fel, det är en annan femma.

Hamnade lite på sidospår där. Att jag älskar att prata med mina vänner leder självklart till mycket prat i telefonen, speciellt med de som befinner sig på olägliga platser som t ex Vancouver, Göteborg, Västerås. Att prata i telefon är jag riktigt bra på, vilket ju nämnts förr. En ytterligare konsekvens till detta är höga telefonräkningar, vilka brukar hamna omkring 200-300 kr per månad.

Fick häromdagen min mobilfaktura. 448 fuckin' kr! Nu är det skärpning som gäller. Skäms, la parlanchina, skäms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0