Halvtid

Insåg just när jag bläddrade i min kalender att det är maj nu. Det innebär halvtid för min vistelse här i Sydamerika, nu är det 2,5 mån kvar eller 10 veckor. Det är ingenting!

Denna helg var planerad att gå i tentapluggandets tecken... Trots jag är en väldigt god planerare, funkade det mindre bra denna gång. I fredags kväll var jag ute och drack några drinkar med en kille från min klass, och ärligt talat blev det way too many drinkar för att vara tentap-helg. Plugget under lördagen gick nämligen käpprätt åt skogen och se där, förlorade ytterligare en dag, just det jag behövde ;) I lördags kväll gav både jag och Mikaela upp med försöken att plugga som inte gav någonting, och gick på bio istället. Vi såg Water for Elephants, en alldeles underbar film. SE! Idag har dock jag varit riktigt motiverad och köttat med plugg; 4 h Economía pública, 4 h Economía Política, 1 h Problemas Económicos de AL och slutligen 1 h Procesos sociales y políticos de AL. Just avslutat studierna för dagen.

Imorgon börjar det. Det känns lite surt att jag är lite oförberedd, tentorna känns inte så svåra men jag har helt enkelt inte haft tillräckligt med tid för att trycka in allt. Well, nu kör vi, oavsett om jag vill eller ej: fem tentor på fyra dagar, bring it on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0