Nyinflyttad i Miraflores

Efter en massa uppdateringar om Rio, är ni säkerligen nyfikna på vad jag har för mig numera, på andra sidan Sydamerika.

Jag trivdes bra på hostelet, förmodligen ett av de bästa jag bott på! Jag har mest hängt där eller i parken om dagarna. Ett eller annat besök råkade det bli på Starbucks också... På söndagen åkte dock jag och Elisabeth på en guidad busstur genom Lima. Det var intressant, få sig en uppfattning om staden! Samma kväll hade vi BBQ på hostelet, spelade spel och drack lite pisco sour (lokal drink, god). Tisdag kväll åkte jag med några kompisar från hostelet till Barranco och åt middag!
I tisdags kväll kom Alex till Lima, så på onsdagen fick jag visa honom runt i Miraflores. Underbart att få lite sällskap efter att ha varit mestadels själv de senaste dagarna! 

Lägenhetsletandet blev kort. Innan jag åkte ifrån Sverige mailade jag en kvinna som hyrde ut flera lägenheter i Miraflores. Av ren tur hade en person just avbokat sitt rum, och jag kunde få den. Betoning på tur, då många studenthus och -lägenheter verkar vara helt fullbokade. Det var skönt att slippa leta boende, hade inte en aning på hur jag skulle gått till väga ens. Så sen i onsdags bor jag här! Ska ge er bilder mm senare (läs när jag packat upp). Nu måste jag kila, ska iväg och träffa Alex!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0