Första skoldagen

I tisdags hängde jag i princip hela dagen med Mikaela, min nya danska roomie. Hon verkar supertrevlig! Så glad är jag att hon är icke-fransk också. Kommer tröttna på all denna franska under denna termin känner jag redan nu... Jag visade henne runt i Miraflores, och vi var en sväng till shoppingcentret Larcomar också:


På kvällen provtränade jag på mitt nya gym och det verkar jävligt nice! Inte samma sak utan pudding-Iban eller värsting-Fernando, men ja... För övrigt alla stirrade på mig. Då menar jag stirrade, inte kollade på ett diskret sätt. Stirrade. Jag är från Europa, inte utomjordisk!! Likadant är det med taxibilarna i staden. Alla tutar åt mig och alla andra utisar för den delen, och det börjar bli smått irriterande. Jag menar, om jag vill ha en taxi kan jag vinka till mig en herregud... Det värsta är dock de som går förbi en på gatan, och viskar med extrem spansk brytning "beautiful" i ens öra. Äckligt.

Anyhow, det jag skulle berätta för er om är vår första dag i skolan! Vi var en massa utisar, största delen fransmän (no shit), amerikanare och tyskar. Campus är väldigt modernt och fräscht! Kontoret för Relaciones Internacionales verkar också vara bra, alla där är hjälpsamma och trevliga. Mottagandet här var så mycket bättre än i Salamanca kan jag säga. Efter information om hur välja kurser, om första dagarna etc så fick vi träffa våra faddrar. Min dök av nån anledning inte upp, så jag hängde med Mikaelas som var en trevlig allmänbildad peruan som pratar 12(!) språk flytande... Han visade oss runt, gav oss praktiska tips och sedan åt vi tillsammans. En riktigt bra första dag :)


Imorrn är ett informationsmöte om säkerhet och att leva i Lima och information av kurser - man får gå runt till olika fakultet och få info om de kurser man vill ta - för mig blir det mest aktuellt att gå till ekonomifakulteten. Idag har jag haft ont i halsen så jag hoppas bara det är något tillfälligt och att det går över tills imorrn...

Kommentarer
Postat av: Ella

Haha, jag lider med dig, min vän! Fast här i Chile är det snarare tvärtom. På lektionerna behandlar alla mig som om jag vore luft, nej, snarare pestsmittad. Alla sätter sig nämligen i en vid cirkel runtom mig, aldrig bredvid, och jag känner mig som den mest utmobbade utisen ever. Good times, good times...

2011-03-11 @ 15:30:41
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0