Italienskt, puertoricanskt, peruanskt och brasilianskt

Det har varit en riktig latinohelg!

I fredags tog jag och Jonathan tillfället i akt och gick ut och åt, självfallet på allas vår favoritrestaurang. Riktig mysig, intim middag med god mat och vin!

Peruanen var nöjd!

På lördagen gick jag och Mikaela till den riktiga Mercado Indio (gick visst fel sist, denna var enorm), för att köpa lite peruanska souvenirer. Mikaela storshoppade medan jag höll igen lite, köpte mig en adidasjacka med Peru-tryck på och ett halsband. Obviously fake, men det gjorde inte så mycket!

Lördag kväll var helgens höjdpunkt - Latin Music Fest! Jag, Mikaela, Jonte, Alex, Melissa, Mariela och Jens samlades på plats, taggade till tusan. Först två väldigt kända salsaartister, Gilberto Santa Rosa och Victor Manuelle innan kungen av reggeaton klev på scen - Don Omar! Vilken grym konsert, en sån show! Vi dansade loss :) Charmig typ, den där Don Omar alltså. 

Jag och Mikaela i kön, taggade. Kön utanför var ungefär en km lång så vi betalde nån random tjej för att släppa förbi oss i kön, 10 svenska kronor i utbyte mot att slippa köa 2 timmar, helt klart värt det! Älska Peru.

Vi :)

Alla, precis före Don Omar kliver på!

Jag med min konsertbuddie Jens!

Höjdpunkten på konserten var såklart Danza Kuduro och pricken på i:t var alla fyrverier som startade samtidigt! Danza Kuduro kommer alltid vara låten som jag förknippar med Peru och denna termin, så klockren avslutning!

Själva stadion i sig var enorm, så det ledde till kaos när alla skulle ut och hem. Omöjligt att hitta en ledig taxi och de som vi hittade ville ta mer en trippelt i pris, 60 soles i jämförelse mot 15 som vi betalade på vägen dit. Efter en halvtimme hittade vi en för ett rimligt pris, skyndade in på närmaste snabbmatshak för att äta middag, så där kl 03:30. Otroligt rolig kväll!

Idag har varit en seg dag. Alla försök till att plugga har gått halvdant, vilket inte är optimalt inför kommande veckans tre controles de lectura. Sammanlagd kurslitteratur att läsa: 400 sidor + lite extra om man är ambitiös. Tyvärr kommer jag komma igenom mindre än hälften... Konsekvenserna tar vi sen. Helgen toppades med lite brasseinfluenser med filmen Rio, andra gången gillt. Första filmen vi köpte var nämligen på hebreiska, trots att vi uttryckligen frågade efter engelska. Man får väl vad man betalar för, 5 kr liksom... Rolig film när vi väl lyckats finna den på engelska och härliga tillbakavibbar man får av den fantastiska staden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0