Snöstorm

Dagens plan var att ta en lång, härlig promenad imorse, för att sedan ta itu med plugget. Låt mig berätta vad som hände istället. Det var snöoväder hela dagen. Det var en sån dag, då himlen bröt lös, snön föll som aldrig förr, vinden var hård och kunde inte bestämma sig åt vilket håll den skulle... Med andra ord, det blev ingen lång, härlig promenad. För om jag hade vågat mig ut, hade jag blivit blind på en sekund av all snö, och om inte av snön, så hade jag blivit det av håret som hade blåsts åt alla möjliga håll för att sedan stelna till is, och varit tvungen att hoppa fram på trottoaren som en idiot till hare med mina korta ben på grund av all nysnö som ännu inte skottats bort. Så, det blev enklare att bara stanna hemma. Hemma, under filten, med te och ett avsnitt Gilmore Girls. Ännu ett avsnitt Gilmore. Och sedan ännu ett, tills vi var uppe i ungefär sex avsnitt och klockan hann bli 16 och här är jag nu. Vad hände med den sköna vinterpromenaden och det duktiga tentapluggandet? Idag var ju min enda dag då jag skulle ha haft hela dagen på mig att plugga, om jag bara hade tagit tag i saken! 

Insåg att jag inte visat er min julklapp till mig själv, som införskaffades på Kastrup.

Många goda drycker kan intas med denna, vill jag lova. Drycker, som vanligtvis är kopplade med att studera. Oh, jag borde ha önskat mig motivationspulver som tillbehör till denna fagra kopp. Jävla skit.

Kommentarer
Postat av: Vanne

Den äääger den koppen!

2011-01-07 @ 05:38:47
URL: http://blog.liu.se/vanessaliu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0