Man vet att man pluggar mycket då...

... lärarna på en annan fakultet, (Geografía e Historia, där vi numera bor) börjar känna igen oss. Vi har alltså aldrig haft någon av dessa lärare. Bara idag kom det fram två olika lärare, vid olika tillfällen, och frågade vad vi egentligen pluggade så mycket inför, vart vi kom ifrån, vad vi pluggade här, varför vi inte sitter vid vårt eget fakultet (Economía y Empresa). Svaret på sista frågan är för att detta ligger närmare, är varmare och skönare atmosfär att plugga i. Så numera hejar vi på lärarna i medeltidshistoria, geografisk politik m fl. Häromdagen frågade en annan lärare vilket universitet vi kom ifrån, och sa till oss att säga till våra lärare att ge oss creds för att vi studerade mest av alla på hela fakulteten. En annan lärare undrade idag om vi ät, sov, ja hade bosatt oss där.

Nåväl, riktigt så illa är det väl inte, även om motivationen börjar tryta rejält nu. På kvällarna har vi varit på spinning två ggr och body combat. Ikväll gymmade vi och sen slappnade av efteråt med bastu och ansiktsmask.

Killarna hemma hos mig började fundera om jag var otrogen mot dem. Att jag skaffat en pojkvän, för att jag aldrig syntes till numera. Mitt svar blev att min nya pojkvän var mina skolböcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0