Handboll

Som flertalet av mina läsare vet, fanns det en tid i min ungdom jag spelade handboll. Vi ska absolut inte påstå att vi var i närheten av att vara duktiga eller många heller för den delen, men vi hade roligt tillsammans. Kommer till exempel aldrig glömma alla gånger näshåren frös i Östersund eller alla "mjölk, fil, grädde, mjölk, långfil, gräddfil, yoghurt naturell och...".

Hursomhelst. Intresset att kolla på handboll på tv och heja på svenska landslaget håller i sig. I år, eller just nu, håller Handbolls-VM 2011 på. I Sverige, med gruppspel i Linköping. Come oon liksom. Den enda våren jag inte är i stan på fyra år. Jag hade annars varit där och kollat. Inte heller kunde VM varit två veckor senare, eller två veckor tidigare då jag hade varit hemma.

Nåväl, tv4-play funkar ju tänkte jag, muntra upp lite i tentapluggandet. Men nej - "av rättighetsskäl kan filmen ej visas utanför Sverige". Tack. Inte lite bitter.

Kommentarer
Postat av: Sigurdruth

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings

2012-07-23 @ 10:14:31
URL: http://sigurdruth.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0