Resfeber

Det är inte ofta jag har resfeber. Åtminstone inte i den bemärkelsen att man är lite nervös och pirrig sådär. Inte före Australien, inte före Salamanca, kanske något inför Bilbao. Men då var jag bara 18 och skulle vara helt ensam. Anyhow, har insett att det börjar nu, på riktigt. Jag ska till ett U-land, bo i en farlig mångmiljonstad. Salamanca känns som bara en liten uppladdning inför denna riktiga resa. Det kommer bli en intressant och minst sagt spännande termin iaf :)

De senaste dagarna har jag hunnit med följande: växla pengar, besökt max och fixat sommarjobb, blivit nekad malariatabletter av en läkare, fikat med Svangren&Ahlin, blivit nekad av att gå på bussen pga mobilbiljetten ej varit färdig och blev tvingad att hoppa av, morgonpromenader, haft packningssvårigheter, haft ångest över boendet i Lima, haft panikångest pga passen var spårlöst försvunna, lunchat med Kohlin, försökt lugna en nervös farmor, hejdåfikat med familjen m fl.

Imorgon bär det av. Jääävlar!! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, du kommer att saknas här hemma! Lycka till därborta, vi hörs på Skype <3

2011-02-17 @ 08:03:56
Postat av: Anonym

Från Svanis förresten;)

2011-02-17 @ 08:05:19
Postat av: roosa

vadå hejdåfikat med familjen närdå?:O

2011-02-19 @ 23:28:35
URL: http://rroosas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0