I Lima!

Igår morse, kl 03 var det uppstigning i Rio för att åka till flygplatsen. Vattnet hade slutat fungera i vårt hus såvi fick gå till grannen för att tvätta av oss. Trött som fan, och om möjligt en tröttare Ella, bristar jag ur mig "Ska du med över till andra sidan?" Kommentaren leder till asgarv, situationskomik på högsta nivå. Strax före kl 05 blev det hejdådags för mig och Ella, efter ett halvår tillsammans. Så jävla tråkigt, rent ut sagt. Vi stod där och kramades länge. Till slut kommer vakter fram till oss, frågar om vi mår bra. Vi nickar tillbaka, och han säger "ojoj, för mycket känslor, för mycket känslor". Vi började skratta bakom tårarna.

Därefter gick resan väldigt smärtfritt. Av någon högst oklar anledning fick jag plats i business class. Det var väääääldigt nice. Dock kände jag mig totalt missplacerad – en totalt ofixad backpacker , med shorts och adidasjacka, som kände sig olustig och lite nervös till mods, bland bara massa businessmen…

Väl framme i Lima, var det minimala köer, imigración gick bra, sprang för att hinna hämta väskan innan den åkte runt, gick genom customs, allt på ungefär 5 min. Fick t o m vänta nån minut på taxikillen som skulle hämta mig. Han var rätt trevlig men körde som en galning. Så skönt att resan gick bra eftersom jag hade varit lite nervös ifall det skulle bli nå krångel så skulle jag stå där helt ensam! 

Mitt hostel är bra, fräscht med chill stämning med myssoffor och tv-rum där nere och en takbar, med cool grafitti på väggarna. Människorna verkar trevliga, blev genast vän med en brittisk tjej med sån där typisk Londondialekt, himla härligt! På kvällen hängde jag vid baren och senare åt vi tillsammans med två amerikanska tjejer från hostelet.

Igår eftermiddag skulle jag köpa peruanskt SIM-kort. Står där och ska köpa ett, när en tjej kommer och frågar ifall jag kan tolka lite från engelska till spanska. Efter ett tag kom det en amerikan som också behövde hjälp med tolkning så där stod jag och tolkade, hysteriskt roligt ;) Efter ett tag ser tjejen att det står Telia på mitt svenska SIM-kort, så säger hon ”nejmen, är du svensk!!” Det hela slutade med att hon och jag tog en promenad i Miraflores och fikade tillsammans :) Fick dock köpa en ny mobil för att min inte hade rätt banda (?), men betalade sammanlagt 120 kr för mobil och nytt SIM-kort, så det var helt okej ändå! Mobilen i sig är årets tattigaste som får min gamla att se ut som en modern kreation i jämförelse. 

Emellanåt har jag Ella-saknad men jag försöker ignorera det så gott det går och underhålla mig med saker. I eftermiddag ska jag t ex åka turistbuss i Lima med brittiska tjejen Liz. Jag känner mig lite som Carrie från Sex and the City här. Det finns ett avsnitt – hon har med sig en bok, en tidning, en dator eller nånting när hon ska ut och äta själv. Vet du vilket jag menar? Jag tar med min bok överallt som skydd, haha…

Anyhow, det viktigaste i detta inlägg är att här har ni mitt nya nr!

+51 951 767 937


Kommentarer
Postat av: Ella

Ah fan den där jäkla duschen (nej just ja, duscharna) alltså...har säkert fortfarande gammalt balsam i håret :P



Skönt att höra att du har det fint i grannlandet i alla fall!

Te echo de menos, wapa!

Besos!

2011-02-28 @ 05:07:02
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0