Tentaperiod på gång

Efter en skön weekendresa är jag nu åter i verkligheten.

Åter i den bittra, tråkiga verkligheten som hela tiden vill påminna mig om att parciales, mitterminstentorna, är här nästa vecka. Denna vecka hinns det dock inte med mycket, då jag har två controles de lectura och ett arbete på fem sidor att skriva till en av tentorna. Hoppas innerligt på att vara klar med detta förbannade arbete på torsdag, så att jag kan påbörja plugga till mina fem tentor på fredag. Med andra ord har jag helgen på mig, tre dagar, för att förbereda fem tentor, som är mån-tors. Det hjälper inte heller att min motivation ligger på noll. Förstår ni hur hög stressfaktorn är?! 

Om jag överlever perioden, är det endast tack vare att jag ser fram emot maj med Machu Picchu och Buenos Aires. En veckas pinande startar nu.

Mátame, por favor.

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag håller tummarna härifrån Chile, och med risk för att låta äckligt peppig och jobbig - anímate, det här fixar du!

2011-04-27 @ 19:42:50
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0