Salamanca

Salamanca är precis lika mysigt och charmigt som jag mindes det. Vacker gammal stad med mkt kafeer, restauranger och barer! Stan är känd för sitt universitet som verkar vara för anrikt och tufft för oss två ;P Dock innebär detta mkt studenter och ett rikt studentliv, har jag fått höra!

Vi bor hos Ellas gamla värdfamilj som har tre lägenheter som sitter intill varandra. I två av lägenheterna bor det studenter, mest amerikanare. Vi äter frukost och lunch tillsammans med familjen och de andra utbytesstudenterna och under dessa måltider är tanken att vi ska öva vår spanska. Jag måste tyvärr meddela er att den ej är på topp... Hur ska detta gå? ;P Som tur är talar folket här den renaste spanskan i landet, vilket underlättar! Boendet är bra förutom att det inte finns internet, så nu sitter vi vid Plaza Mayor och snor nåt oskyddat nätverk.

Hittills har vi mest chillat. Ella har visat mig runt i staden och vi har ätit deras typiska efterrätt, gofres. Mums. Annars har vi solat i parken, spanat på spanjorer och strosat lite i affärer. Jag insåg snabbt hur lite kläder jag har med mig och hur stort utbudet är. Efterfrågan från min sida är stor... Men ska hålla i plånboken ett tag till. Tror jag iaf. Imorgon ska det bli upp mot +35C, så då åker vi nog till någon av poolerna som finns.

Planer för de närmsta dagarna är att hänga på gatufestivalen som börjar ikväll, åka till San Sebastian någon dag och fixa boende och lite papper inför skolstart.

Jag har fixat ett spanskt SIM-kort - mitt nya nr är:+34 633 674 656!
Bilder kommer senare!

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul att jag hittade din blogg! Jag flyttar själv till Salamanca om tre veckor, roligt att läsa lite om hur det är :) Det verkar ju toppen!

2010-09-03 @ 20:49:48
Postat av: Rebecca

Ska bli skoj att läsa om dina kommande äventyr=) Lycka till med spanskan & livet! Pusskram

2010-09-04 @ 11:29:56
URL: http://rebeccagl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0