Saker vi funderat på dessa dagar

  • Varför så många av snyggingarna är lammkött
  • Varför man tar med sig en hamster till klädaffären
  • Varför man glömmer bort vardagsuttryck på spanska till förmån för ord som kredit och debet och utbud och efterfrågan (numera är fickordboken alltid med). Det optimala vore om båda fick plats...
  • Varför vi tog med oss regnjackor överhuvudtaget när under de fyra ggr Ella varit här har det sammanlagt regnat 3-4 ggr
  • Hur vi ska lyckas hålla oss ifrån det enorma utbudet av sötsaker, bakelser, tårtor, kakor
  • Varför vi tog med oss kläder överhuvudtaget då det finns ett enormt shoppingutbud här
  • Varför vi måste plugga den omöjliga mattekursen
  • Varför Ellas bästa gym har valt att helt plötsligt lägga ned
  • Vad är poängen med flipflops med bootsskaft som verkar vara högt i kurs här...
  • Varför vi inte har internet hemma
  • Varför jag (och tydligen Ella också) har sånt flyt med allting, ett gott exempel är resan. Dubbelt upp med otur antar jag. Vi fick just höra att vårt fakultet ligger långt åt helvete...
Många funderingar, trots vi är inom EU. Tur att jag har en god reseguide med mig. Just nu funderingar jag kring vad som skall ätas till middag. Pinchos (tapas) kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0