Nu börjar det riktiga livet

Skolan har alltså dragit igång. Vi har de första två veckorna på oss att välja och testa olika kurser, för att sedan skriva in oss. Detta är lättare sagt än gjort då vi måste se till att lektionerna och tentorna på de valda kurserna inte krockar. Dessutom är kurserna här små, de flesta är ca 4,8 ECTS. För att komma upp i 30 ECTS denna termin måste vi alltså läsa 6-7 kurser, vilket känns mastigt, med tanke på att tentorna på alla dessa ligger de två sista veckorna av januari.

Dock börjar det ordna sig lite, vi har fått ihop halva schemat nu verkar det som. Var på en ekonometrilektion idag och igår men har nu bestämt oss för att läsa det i vår istället då den kräver mattekunskaperna som vi ännu inte har. Vi var också på en makroekonomilektion idag, thank god verkar den intressant och läraren rätt pedagogisk. Ska nog läsa en juridikkurs också, även om det är läskigt att läraren spottar ut frågor till vem som helst. Kursen i EU:s ekonomi verkar intressant men läraren är så otroligt tråkig och ordentlig plus att han pratar tyst och snabbt. Att kursen dessutom går ons 20-22 och fre 16-18 gör det hela inte bättre, så vi kommer nog att stryka ett streck över den kursen med.

Den viktigaste nyheten jag har att komma med är att jag nu har funnit mig en lägenhet! Nåväl, ett rum i en lägenhet snarare. Nu är det slut med jobbiga samtal och ångest över boendet, så skönt! Jag flyttade in i fredags och känner att jag kommer nog att trivas :) Nu bor jag med två italienare och en fransman. De verkar jättetrevliga och charmiga :) Den 1 okt flyttar det in en spanjor och en mexikanare!

Lite bilder från de senaste dagarna:


Så här fint mådde jag första skoldagen.


Efter första infomötet, jag med min trogne vän fickordboken.


María Josés underbara paella.


Detta fick jag av Ella när jag hade som mest boendeångest. Fint va? :)


Campus Unamuno de Salamanca.

Med andra ord börjar sinnestämningen lugna sig lite, nu när jag börjar få ordning på mitt liv som utis i Salamanca!

PS. Häromdagen skulle vi gå på body pump, men de hade bytt plats på den och spinningen, så without no mercy skrev Ella upp oss på spinningen istället. Denna gång dog jag dock inte (mkt tack vare nya träningsbyxor och en manlig instruktör), men nästan. DS.


Kommentarer
Postat av: Ella

Haha, älskar verkligen PS- biten ;D Men det är helt sant, lite nya träningskläder och en manlig (som varken är ful eller otrevlig dessutom) instruktör ökar onekligen ens motivation när det gäller träningen... :D

2010-09-26 @ 16:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0