Första helgen i oktober


Utisar på lektion.

Vy från skolans fönster. (sa ju att vårt fakultet låg längst bort)

Utgång på fredag kväll med Suvi och hennes roomies, här på Paniagua

Sen visade Ella mig de klassiska uteställena i staden alla bör känna till och därefter blev det obligatoriskt nattmat på kända Leonardos.

Lördag eftermiddag, glassning i parken. Andra oktober och jag hade klänning. Nice.


Fika med Marlene!

Lördag kväll, utgång med mina roomies! Först förfest (botellón) hos en italiensk kille som hade denna underbara vy över katedralen från sin terass...

El mejor piso en Salamanca! Fr v: Giorgia, Vicenzo, jag, Benoit och Roberto (på bilden saknas Iban spanjoren som numera fått smeknamnet bitch av Giorgia).

Jag, Giorgia och Benoit!

Söndag "förmiddag": försök till plugg, dock med mindre framgång pga hemgång kl 05:30 kvällen före.

Avslutade helgen med att fira Kanelbullens dag med Ella!! Efter lite motgångar med planering - först inga dl-mått, ingen kavel, inget pärlsocker, inget jäst fick vi till det och kanelbullarna blev en success till slut! 

Helt ok helg med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Tanja

SÅ avis på bullarna

2010-10-05 @ 19:14:49
URL: http://tanjabloggar.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0