Morgonstund har guld i mund

Imorse började jag kl 8. Ni anar säkert att detta är ett bittert inlägg, med min morgontrötthet.

Men igge. Jag kände mig pigg, åt frukost i lugn och ro, hade massa tid över och fick inte bråttom alls. Sätter på mig vårjackan, det är sol ute. Sätter på iPoden. Vad händer? Ur min ganska random spellista kommer en av mina allra favoritlåtar direkt! Åh, det gjorde min dag! Våren gör mig visst optimistisk - t o m kl 8! Imponerande.

Nu undrar ni säkerligen vad det var för låt. Mr Brightside med the Killers. Ni undrar nu säkert varför en cooling som mig tycker om denna låt som ju är ganska mainstream. Well, det är en speciell känsla som växer inom mig när jag hör låten. Jag förknippar denna låt till Oz. Aussie. Down Under. Australien, helt enkelt. Det är en känsla av lycka - frihet med inga måsten, underbara vänner, härligt klimat och mysiga australiensare. Att sedan få denna känsla på morgonen, det är att få en bra start på dagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0