Kameleont

Såg på Rost på Berns igår (eller var det toast?). Det var rätt roligt, men det var en speciellt en sak som jag la i minnet.

... " lika förvirrad som en gammal sliten kameleont som har gått över en randig matta".

Det är mitt sinnesmod idag. Kanske nytt motto till och med. Just nu är jag så förvirrad över tentapluggandet, vet inte vart jag ska börja, när eller hur. Främst hur. Som kameleonten vet jag inte vilken färg jag ska börja med, eller göra till den största randen. Tentaångesten börjar krypa allt närmre.

Jag är också förvirrad hur min kropp mår. På sistone har det inte varit alls bra. Inge roligt. Igår morse inbillade jag mig att jag hade feber och var sjuk, men ett par timmar senare mådde jag helt okej. Dock igår natt kunde jag inte sova för jag hostade så mkt. Hoppas det inte blir så ikväll, tveksamt dock. Vill vara frisk och kunna träna med Bella och Tanja!

Är även fundersam över utlandsåret. Ska jag vara borta hela året i Sydamerika eller i Spanien? Eller kanske en termin var? Eller, en termin i Finland för att förbättra modersmålet så att jag har det kvar sen och den andra terminen i Spanien/Sydamerika? Eller kanske t o m höstterminen i Australien eller Nya Zeeland och vårterminen i Sydamerika/Spanien?

Alla dessa beslut alltså...
Snälla gud gör mig till en kameleont som skiftar färg beroende på omgivning! Behöver inte ta några beslut utan jag gör det automatiskt. Vore ganska skönt. Iofs skulle jag behöva lära mig att inte gå över randiga mattor. Fast det kanske jag kan klara av om jag kan lära mig följande:

Y=C(Y-T)+I(Y,i-pie)+G+NX(Y, Y*, ((1+i)/1+i*)Ee))

(För er icke nationalekonomer är detta IS-relationen som bl a visar oss jämvikten i varumarknaden samt hur förändringar i ränta förändrar nationalinkomsten i en öppen ekonomi. Detta är dock ett av de mindre svåra grejerna jag ska ha köttat in i skallen tills nästa onsdag. Liten parantes bara.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0