Svensk midsommar

Igår hade jag tusen saker att göra, växlade pengar, var hos tandregleringen, handlade mat till systrarna mm. På em fikade jag med Malin och Sandra - när var det sist jag träffade Sandra på riktigt? Kanske i julas? Anyhow, det var väldigt trevligt och sen blev det en snabbvisit till hennes nya lya, jättefint. Blev helt avundsjuk.

Jobbat idag, helt stendött haha! Kvällens planer är inte särskilt händelserika. Ingen traditionsenligt midsommarfirande. Mamma och pappa är i Wien. Ska äta middag med Krista och hennes kompis Bella (om det vore så väl att det var min Bella!) - det blir fläskfilé, potatisklyftor, bearnaisesås och baguett. Kanske inte det somrigaste men MUMS! Senare ska jag träffa Mallan och Mallan hos Mallan. Vi ska göra rabarberpaj! Sen får vi se, kan ev åka på någon fest men väldigt tveksamt. Något säger mig att jag inte är särskilt partypepp.

 Planen här var att lägga upp en bild då det spöregnade och haglade ett par timmar sedan, men jag har inte lyckats lägga till bilder till inläggen på ett par dagar, skitskumt. Hjälp? Det haglade så hårt att billarmet gick. Mallan hade cyklat hem från jobbet då med mobilen i BHn. Fint. Det, är svensk sommar det. I Finland finns det en barnsång som går "solen skiner och det regnar, det verkar bli sommar". Nu är det uppehåll igen. I Wien hade de ca +30C. 

Nej, nu måste jag faktiskt packa klart. Trevlig midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0