Den kommer smygandes...

... och det börjar kännas snurrigt i huvudet av alla glosor/kurvor/siffror. Man vet inte riktigt var man ska börja, så man gör lite av varje istället för att koncentrera sig ordentligt på något alls. Paniken växer. Känner hur man önskar man börjat tidigare. Hur ska man ta sig till väga för att klara detta. Dålig känsla i magen, lite smått pirrig. Koncentrationssvårigheter. Intagning av dålig mat, mkt kaffe och går runt skabbig. Inte tid med något annat. Lägenheten ser ut som ett bombnedslag, diskberget och tvätthögen växer. Men ändå lyckas man inte ta sig i kragen. Varför ska det vara lika svårt varje gång?

Alla studenter vet vad jag pratar om - tentaångesten.
Åh, vad jag längtar att ha tentan överstökad! Ge mig fredag, sommarlov, fika och fest!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Under tentaperioder kommer jag på de mest briljanta av idéer som att kandidera till styrelsen i Filfak med ambitionen att infria receptfritt valium till studenter med uppkommande tenta och lära mig namnet på Biltemas alla skruvar och muttrar t.ex.

2009-06-04 @ 13:50:50
Postat av: Bella

Oh känner precis som du men min panik borde vara större då mina kunskaper inte riktigt infunnit sig i mitt huvud ännu

2009-06-04 @ 14:21:42
URL: http://bellitabonita.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0