My hips don't lie

Vilken bra helg! För det första och det viktigaste, jag är äntligen frisk!

Helgen inleddes i torsdag kväll då vi var bjudna till en födelsedagsfest på en club här i Miraflores. Hade en rolig nykter kväll, mycket tack vare att i princip alla mina nya utisvänner från skolan var där! Fredagen var dock helgens höjdpunkt med Shakirakonserten. Det var en liten kulturchock när vi anlände till området. För det första, var ett helt kvarter nedstängt för trafik. Kvarteret i sig var inte ett av Limas bästa, husen såg nerfallna ut och människorna var ganska skumma. Köerna ringlade sig långa runt en hög mur, med ett stort antal polismän på hästar vaktandes. Överallt fanns tiggare och säljare som ville att vi skulle köpa biljetter, t-shirts med Shakira, kikare, tuggummi, mat. När vi väl hittade i rätt kö, stod vi på på gräsmattan intill muren i dov belysning och funderade kring säkerheten. Lite skillnad mot Sverige om man säger så... Själva arenan var en äldre fotbollsstadium, tänk er Arosvallen. Knappast att en världskänd artist skulle spela där...

Förband var Train (Hey soulsister, Rings of Jupiter) och Ziggy Marley, Bob Marleys son, som fick halvdana applåder av en halvfull stadion. När Shakira kom exploderade arean. Där har vi en kvinna som kan dansa alltså. Jag var väldigt imponerad, det var en grym show! Kul upplevelse i ett Shakiratokigt land :)

Efter detta hängde vi ut med Jens kompisar. Jens är också från LiU, men en ny bekantskap sen konserten då han har gått ett år över oss! Kvällen slutade på en gayclub i Miraflores. Det var en.. ny upplevelse. Kan spara er detaljerna, men kan nämna att kameror beslagtogs i ingången för what happens in Downtown, stays in Downtown...

Jag och Jens, väntades på konserten!

Shakira!

Avslutningsnumret: Waka waka!

Båda utgångarna har diverse människor försökt lära mig salsa, men utan större framgångar. Reggaeton är poppis och det är det enda folk dansar på klubbarna här är salsa. Gamla hederliga veven och andra coola moves funkar tyvärr inte, med andra ord, jag är totalt lost...

Gårdagen blev lite seg då vi kom hem ca kl 05 från gayklubben. Dagen bjöd på lite shopping och på kvällen pizza/film/myskväll hos Alex. Idag har jag varit på gymmet för första gången på två veckor och det kändes riktigt bra, samt pluggat. Tog en paus i pluggandet för att köpa skolmaterial men då bokaffären var stängd råkade vi gå in på ett shoppingcenter och kom ut med en klänning. Oops.

Nu ska jag se på film med Mikaela!

Kommentarer
Postat av: Tanja

Finis :) Klänning låter som mkt mer välspenderade pengar än skolmaterial i mina öron...

2011-03-28 @ 14:58:01
URL: http://tanjabloggar.tumblr.com/
Postat av: mallan

petra vad snygg du är!! :) och så brun och fin. jag saknar dig vännen<3

2011-03-28 @ 21:22:01
Postat av: Bella

Solbränd och fräsch du ser ut fröken!

2011-03-29 @ 02:52:29
URL: http://bellitabonita.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0