PUCP

Pontifia Universidad Católica del Perú. Har äntligen lärt mig hela namnet. Universitetet rankas tydligen som ett av Perus allra bästa. Jag säger att det verkar finnas nästan för många intressanta kurser som jag skulle vilja läsa. Får se hur det går att få schemat och allt sånt att gå ihop senare i helgen...

Campus är omgivet att murar och för att komma in måste man gå igenom en säkerhetskontroll och visa sitt student-id så det känns väldigt säkert! Det finns flera matsalar, där man kan för en billig peng äta helt ok lunch. Det bästa var - det finns micros! Jag och Alex började genast planera in hur vi ska få igenom matlådekulturen här. Sen visade det sig att folk satt med sina matlådor redan. Sweeeet. Dock är maten så billig i cafeteérna att det knappt lönar sig att ha matlåda... Själva campusområdet är fint, med palmer, parker, kaktusar och rådjur (som tydligen bor där, varför inte något mera exotiskt som llamas?).



Igår hade vi ett möte om säkerhetsfrågor - "Surviving Lima". Det var väldigt givande med många bra tips, men ärligt talat gjorde det mig bara ännu mer rädd... Saker så som att man inte ska sätta sig längst bak i combin, var man bör sätta sig i en taxi, hur välja taxi, vilka områden i Lima man inte ska sätta sin fot på, ett par exempel på att vi gringos (utlänningar) är lättlurade för att få pengar, hur bete sig vid jordskalv etc.

Kommentarer
Postat av: Bella

Oj men heter ert universitet nästan samma som vårt :) bara att vårt heter PUCV - v för valparaíso såklart :P

2011-03-12 @ 17:28:47
URL: http://bellitabonita.blogspot.com
Postat av: PJ

utomhusmicro! I like!

2011-03-14 @ 10:46:07
Postat av: Vincentfilippa

Just checking to see if my dad s guest book is working, not that I don not believe him. I might just have to have one of these myself.

2011-05-31 @ 10:13:26
URL: http://vincentfilippa.unitblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0