Det är inte lätt att vara utbytes

Idag åt jag och Alex lite middag på ett av kaféerna på campus. Jag beställde en empanada (pirog) och en jugo mixto (mixed juice). Kassörskan pratar fort som fan, nånting om att juicen är slut och frågar om ett annat alternativ blir bra. Varken jag eller Alex hör vad det var, men jag nickar glatt och hoppas på en god juice ändå.

När jag väl är längst fram för att få min mat, ger killen mig en pirog och en annan macka. Jag protesterar lite lätt och säger att det inte alls var det jag beställde. Killen hämtar kvittot och visar att ja, faktiskt det står en empanada och en croissant mixto. Jag skäms sönder och tar mina två mackor och går därifrån.

Högst oklart är hur fan kassörskan misstolkade juicen till en crossaint. För jag vägrar tro att jag är så sämst på spanska att jag inte hör skillnaden på en juice och en crossaint. Hursomhelst fick jag glatt äta två mackor till middag. Kul.

Kommentarer
Postat av: Ella

Hahaha, vad söt du är! Jag önskar att jag hade fått vara där och försäkrat dig om att SJÄLVKLART var det den korkade kassörskan som tabbade sig!

2011-04-08 @ 01:00:23
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0