Glad midsommar!

Vädret på självaste midsommarafton bjöd på riktigt typiskt...

Limaväder i juni. Grått molntäcke och så hög luftfuktighet att det nästan regnar, med andra ord. Inte riktig svensk sommar med andra ord...

Tanken var att börja tentaplugga hela dagen (gick sådär ärligt talat). Blev mer skypeande med vänner hemma som påbörjat sina midsommarfiranden, och med Chilebrudarna som planerade för fullt för deras svenska midsommarfest. Mamma smsar om trevlig midsommar på stugan. En liten del av mig ville då vara i Sverige, bland mina nära och kära och god, svensk, somrig mat.

Istället blev min midsommar som följer. Hade en clase de recuperación, lektion som blivit flyttad, på en fredagskväll 18-21. Men eftersom det var sista lektionen med min favoritlärare från Harvard, bestämde jag mig för att vara en duktig flicka och gå ändå. Nöjd med beslutet, en riktig bra föreläsning avslutades med applåder som aldrig ville ta slut. Lite sorgset nästan att ha haft sin sista lektion på la cato.

Ciencias Sociales, mitt fakultet!

Pabelón Z, föreläsningslokaler.

Killarna med Steve Levitsky!

Jag med mina bästa kompisar från denna kurs, Molly från USA, Jasmin från Österrike, Levitsky, och Erika från Finland.

Sen lyckades jag, på egen hand, i mörkret, mitt i rusningtrafik ta mig hem till Jonathan (klappar mig själv på axeln, det här med combis är inte alltid jättelätt). Det blev middag på en chifa (kinamat på peruanskt vis) och sen gick vi till hans kompis bar!

No way José att jag kan äta upp allt detta... Pris: ca 20 kr per person ;)

Inte ens med hjälp av min favorit lyckades vi äta upp allt. Här smider karln planer för kvällen! Trevlig kväll, men nu måste jag verkligen ta tag i tentaplugget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0