Vagabond

När jag skulle skjutsa mamma till jobbet, kikade jag på termometern lite snabbt. -18C! Inte okej. Då jag dog lite grann av köldchock utomhus, kröp jag ner i sängen när jag återvänt hem, och läste lite i min Vagabond-tidning. Jag hade förmodligen aldrig läst tidningen förr, men både jag och Ella fick ett varsitt ex på Cityterminalen i Sthlm gratis för en månad sedan. Största löpet verkade vara det om Rio de Janeiro, och vi tog detta som ett tecken på att vi borde ta itu med vår resa dit, vilket vi gjort (tors!).

Angående resemagasinet - länge sedan jag läste en så bra tidning. Välskrivet, informativt, intressant och insprirerande. Inget blaj som står i de vanliga Cosmo jag brukar köpa, utan riktiga artiklar om intressanta, okända och ovanliga resemål med bra tips och råd inför avresa. Vad ressugen man blir. Samtidigt blir jag lite avundsjuk. Vilket drömjobb dessa krönikörer har, få resa, fota och skriva och få betalt för det. Funderar lite på att omskola mig från nekare till resejournalist eller utrikeskorrespondet. Eller är det för sent att ångra sig?

Idag fortsätter reseförberedelserna. Som sann planerare, ska jag växla pengar idag. Förutom lite USD från förra resan blir det två valutor till; brasilianska reales och peruanska nuevos soles (=nya solar haha).

Kommentarer
Postat av: Ella

Haha, I hear you! Borde kanske själv överväga att omskola mig, jag kom nämligen på mig själv med att sitta och tycka synd om killen bredvid mig på bussen igår när jag såg att hans enorma och otympliga (vi snackar "Microeconomics" x2) kurslitteratur handlade om konsumtionsteori, Cobb Douglas, expected inflation rates och valutamarknaden...



Apropå det senare, jag trodde att killen på Forex skämtade med mig när jag fick 102 000 (!) chilenska pesos - inget "multiplicera med typ 10" här inte... :P

2011-02-14 @ 12:33:25
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0