Måndag. Helg tack?

Måndag redan. Helgerna går alldeles för fort här, trots att jag har tredagars. Dock blev det en sväng till skolan både i fredags (läkarbesök = ny antibiotikakur för magen) och i lördags (skriva ett läxförhör pga jag var hemma sjuk i veckan). På lördagen lunchade vi på vårt favorithak, La Lucha. Kvällen spenderades i ett lugnt Miraflores, många restauranger gapade tomma pga alkoholförbudet. Vi åt trerätters på en mysig italiensk restaurang, och gick på bio. Vi såg Just Go With It, en romantisk komedi med Jennifer Aniston och Adam Sandler. Ovanligt bra film för att tillhöra denna genre! Helt okej lördagskväll, prislapp 130 kr för trerätters, bio, godis :)

Söndag skulle bli en pluggdag men motivationen tröt kraftigt. Efter lite häng med roomies, kikandes på valresultatet, valde jag och Mikaela gå till Starbucks för att bota söndagsångesten.

I övrigt planeras det resor - vi vill hinna till Macchu Pichu under terminens gång, samt till Buenos Aires. Titicacasjön och La Paz vore också kul att hinna med, återstår att se. Så segt att vi bara har helgerna att resa, när pengarna faktiskt finns (erasmus utbetalning nr två kom just)! Suck. Närmaste resan som diskuteras är vad vi ska göra över påsk, just nu verkar jag och Mikaela vara inne på att åka till Trujillo, en stad 9h norr om Lima. Återkommer!


Middag på en italiensk restaurang i centrala Miraflores.


Starbucks på en söndag kväll = helt okej :)

Måndag kväll. Skolmotivationen tryter ordentligt, mest pga den enorma läsbörda jag har. Denna vecka borde jag läsa ca 500 sidor, varav 300sidor ska jag ha ett läxförhör på. Motivation, någon tack? Kanske kan detta vara skoltrötthet jag känner. Längtar till påskledigheten på fyra dagar! Ge mig helg, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0