Första weekendresan!

Den här veckan har mest bestått av plugg, plugg och plugg. Skolan har verkligen dragit igång! Hunnit två snabba svängar till gymmet också, men det är ungefär allt som hunnits med. Nästa vecka har jag tre controles de lectura (ung läxförhör fast som kräver mycket jobb och framförallt läsning) varav en är över hundra sidor och en annan bestod av att skriva reflexioner på 6-8 sidor om en artikel. Det sistnämnda är det jag jobbat med idag, nu är jag i princip klar och vet ni vad? Jag brukar vara okej på att ordbajsa, men de där sex sidorna är de sämsta jag någonsin skrivit, oavsett språk, innehåll och ämne...

Anledningen till stressen har varit att vi, jag, Mikaela och Alex, åker på en liten fullsmockad weekend fr o m inatt! Ska bli grymt roligt att komma iväg lite från Lima och se andra delar av Peru :) Vi börjar resa kl 03 inatt, med buss till Paracas där det ska skådas djurliv i ett naturreservat, främst sjölejon och pingviner. Därefter blir det av till Ica (hysteriskt roligt att det finns en stad som heter som en matbutik) och Huancachina. Det sistnämnda är en oas mitt i öknen, där man bl a kan testa på sandboarding och åka boogies. På söndagsmorgonen åker vi vidare till Nazca, som är känt för sina "líneas de Nazca".

Så nu ska jag packa klart det sista - det kommer bli en grym helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0