Sju kurser i taget?

Just nu verkar det som att vi måste läsa sju kurser. Kul jul. Bokstavligen inte - då har vi sju (!!!) tentor inom loppet av två veckor i januari. Jullovet kommer inte bli ett jullov. Så som tidigare nämnt ska jag fylla ut med italienska, bara för att fylla ut. Schemat blir i princip omöjligt att få gå ihop (just nu verkar det som jag kommer ha lektion varje vardagskväll) och det kommer att bli tufft att bolla med sju kurser när man är van vid en i taget från LiU. Det råder frustration inom mig över detta, speciellt med tanke på att alla andra utbytesstudenter läser runt fyra och kan roa sig bäst de vill. Spanjorerna själva läser sex kurser per termin. 

Nu börjar vi dessutom att få lite bråttom eftersom vi borde skriva in oss på skolan snarast möjligt, för att få tillgång till e-mail och intranätet där lärarna lägger ut sina anteckningar och övningarna. Vi har försökt mejla till LiU för att få ett vettigt svar på problemet (läs "det är okej, ni kan läsa sex kurser så fixar vi det sen") men utan större framgång.

Ska vi seriöst läsa mer kurser än spanjorerna, samtidigt som vi ska försöka plugga matte och lära oss språket? Idiotsystem.


En av salarna. Resten av salarna är snarare klassrum men med lika dåliga stolar i bägge = ryggproblem kommer att infinna sig halvvägs i terminen.


Ett äpple i utbyte mot en godkänd kurs?


Anteckningar från ekonometrilektionen. Det var ungefär så här långt in på lektionen som vi bestämde oss för att ta ekonometrin i vår istället, tur väl det - spanjoren Iban(namnproblemet löst!) i min lägenhet har just meddelat mig att denna är den svåraste kursen på hela fakulteten. Vår första lektion i Salamanca var just ekonometri. Fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0