Söndagsångest deluxe

I helgen har vi inget gjort något särskilt alls egentligen. Vi har kollat lite på lägenheter till mig, tränat (träningsvärk för första gången på två månader ungefär) och tagit det lugnt. Igår eftermiddag åkte vi till ett shoppingcenter i utkanten av stan. Jag har suktat efter en klänning ända sen vi kom hem men tog aldrig tag i att prova den då, och pga mitt velande tog den sen slut i butiken. Och vet ni vad? Den fanns i shoppingcentret! Glädje! Ella lyckades köpa med sig ett par jeansshorts (äntligen).

Angående boendesituationen, har jag nu sett fyra lägenheter (rum) med högst varierande standard och läge. Nu tror jag mig ha hittat en lägenhet jag vill ha men den ligger ännu längre bort från skolan och lite längre från centrum också, men det kändes bra, den var fräsch och folket verkade trevliga. Läge eller trivsel, det är frågan. Vet inte hur länge jag vågar vänta heller i och med att jag ringt 20 st och av dessa var 15 antingen upptagna, för helår eller för hela lägenheten, plus att någon annan kanske snor mig lägenhet om jag väntar för länge. Hur kräsen ska man vara? Tänk så hittar jag en lika bra men mycket närmare till allt?

Imorgon börjar skolan och det känns inte alls särskilt bra, jag är inte alls redo och något nervös. Kommer jag att fatta nåt? Vilka kurser ska vi läsa? Hur blir det med matten? Hur ska vi göra med alla tusen papper? Kommer det vara introduktionsveckor eller aktiviteter för utisarna? (Jag hoppas verkligen att det ska vara lite invigning och grejer för hittills har vi inte sett röken av det). Nej, fy. Hoppas det går bra imorgon alltså, jag hatar att vara nervös och jag hatar mig själv för att jag är nervös. Vad är det värsta som kan hända, egentligen? Fatta nada, inte få nå amigos, välja fel kurser, kämpa som en gris och ändå kugga alla, inte få CSN, bli återbetalningsskyldig Erasmus? Piece of cake…


Kommentarer
Postat av: Anna-Lisa

Allt kommer att lösa sig =)Gå på magkänslan angående lägenheten, brukar bli bra då! Kram

2010-09-20 @ 08:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0