En dålig medborgare

Hade helt glömt bort att det är val hemma i Sverige idag. Känns väldigt avlägset och vi har just ingen koll om något. Patrik uppdaterade mig just om att SD har 7% enl förhandsprognoser. Jooder.

Jag tycker verkligen att man ska rösta. Känner mig som en hycklare nu som inte gjort det, men förhandsröstningen började först samma dag som vi åkte. Finns inget konsulat/ambassad i Salamanca så man hade varit tvungen att åka till Madrid för att rösta. Så det blev inget. Men jag behöver inte känna mig som en dålig medborgare, eftersom jag inte är någon sådan (inte en svensk sådan åtminstone) och för att jag då inte fått rösta i riksdagsvalet i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0