Contratiempos*

Jag måste säga att jag är imponerad av min egen uppdatering på bloggen. Frekvensen på inläggen har ökat markant sen i somras - mkt tack vare att nu har jag något intressant att skriva om och framförallt, någon som är intresserad av att läsa det.

Nu följer en update på de senaste dagarna som inte varit allför roliga. I söndags kom vi hem, som sagt kl 04:15 med tåget. Som ni säkerligen förstår var vi mindre pigga denna dag. Nåväl, vi klev upp till kl 12 för att gå på medeltidsmarknaden. Speciell upplevelse men mysig! Allt från rökelse, smycken, tavlor, läder till bröd och kött såldes.





Resten av söndagen var inte alltför händelserik, förutom att på kvällen skulle vi gå till ett internetcafé, men då valde Ellas dator att gå sönder - vi tror att det är fel på batteriet, men ingen av oss är direkt datorgenier. För att lösa detta problem har vi gått till diverse datorbutiker för att få höra att det finns endast två apple stores i hela Spanien och självfallet ingen av dessa här. Så just nu verkar det som att vi måste beställa en alt åka till en stad 1,5h härifrån för att köpa en. 

Både igår och idag har vi gått till skolan och fått diverse papper, försökt förstå vad vi ska göra med dessa, stått i kö till olika kontor för att få hjälp bara för att veta att vi är på fel ställe. Allt verkar gå emot oss. Nu har vi fått veta att vi kan inte göra något förrän den 20:e iaf, så nu har vi slösat två dygn på inget. 

Jag har börjat kolla lite på lägenheter också men allt verkar väldigt krångligt - alla vill lura en. Kanske lika bra att bo kvar? Äh, vet inte. Idag har vi dock köpt oss ett gymkort - känns riktigt bra faktiskt, det är dags att komma igång nu. Personalen är kanontrevlig och det finns de pass vi vill gå på. Plus att i omklädningsrummet finns det en bastu, en ångbastu och en jacuzzi... :)

Dock återstår vårt största problem. Vi har fått veta att matematikkurserna (som redan på förhand kändes omöjliga) är sin docencia - utan lärare, dvs inga lektioner, ingenting. Endast en tenta. Kommer aldrig i hela my fuckin' life att gå. Vi känner oss helt handlingsförlamade och uppgivna. Försöker mejla hem till LiU men det verkar inte som att vi får alltför mkt stöd därifrån...
Ja, som ni ser har vi haft tre alldeles, alldeles underbara dagar. Jag hoppas verkligen hur sarkastisk jag är nu. Imorgon ska vi besöka poolen för att glömma våra sorger.

*Motgångar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0