Just school...

Nu har skolan börjat på allvar. Denna vecka har jag haft prácticas (typ inlämningsuppgifter) i 3 ämnen och nästa vecka har jag det i 5 ämnen plus en dugga. Jag blir så avundsjuk på de andra utbytesstudenterna har det mycket lättare, som inte börjar kl 9 varje morgon, som har massa fritid och går ut var och varannan kväll.

Lite bitter är jag, just för att förra helgen hade vi det så härligt i Madrid och det var en riktig verklighetsflykt. Åter i vardagen var det massa saker som man skulle göra, bl a hade vi en práctica på sex sidor tills i onsdags som vi började med dagen före, dvs ett mindre arbete man skulle haft en vecka på sig att göra hemma. Så i tisdags när det var en día nacional, typ nationaldag, satt vi inne och glodde på massa siffror på arbetsmarknaden.

Imorgon är det dock fredag, veckans bästa dag, pga att det snart är helg och för att det är de roligaste kurserna, Desarrollo y Crecimiento och Sociología. Plus är också att de snyggaste killarna (också utisar dock) numera sitter bredvid oss på Desarrollon. In your face, spanjacker! 

I helgen hoppas jag på att bli helt frisk, roliga aktiviteter, och massa sömn.

Lovar att nästa inlägg blir roligare än detta, här kommer dock något lite muntrare: vi har bokat vår hemresa nu - skriv upp 22:a december i er kalender!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0