Estoy afónica

I helgen gick min mun i ett, det var mkt snack, skvaller och skratt! Fram tills nångång runt kl 03 i lördags natt på Kapital då min röst försvann. (Det var det enda som tappades bort under helgen, förutom Tanjas paraply som vi smidigt gömde under en röd bil utanför klubben. Dock var den röda bilen borta sen och likaså paraplyt... Dessutom var Tanja närapå att bli rånad men nära skjuter ingen hare).

Så sen i söndags har jag mer eller mindre kraxat mig fram. Då kunde jag prata lite grann men nu kan jag endast viska. När jag försöker prata skär det sig i öronen och jag låter som en kråka. Om jag börjar skratta går det inte att sluta - jag låter som Janice i Vänner och jag skrattar åt mitt eget skratt. Ond cirkel.

Igår på lektionen pratade jag med den sötaste killen i klassen, men så fort lektionen tog slut sprang han iväg - min röst måste ha skrämt bort honom... Synd med tanke på att nu är mina chanser med honom noll. Imorgon ska vi dessutom på Erasmus middag, hur ska det gå?

Detta är något som är otroligt frustrerande för mig då min mun tenderar att gå i ett. Hur ska Chatterbox vara Chatterbox och la Parlanchina vara la Parlanchina utan sin röst? Nu är jag endast... plain Petra. 

Ge mig tillbaka min röst nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äsch, du får ju en ny chans med vår tyske vän imorrn ;)

2010-10-12 @ 23:34:02
Postat av: Malin Åberg

kämpa på med spaniorerna petra, nu vill jag ha en update :) vet inte om jag tackat för vykortet, men TACK!!!! kom nån gång förra veckan, det var mucho uppskattat! kul att läsa dina updates! många kramar!

2010-10-13 @ 20:37:25
Postat av: din syster

några förklaringar:

1. jag är inte färdig läkare än, ditt pulver:P

2. jag orkade inte svara på ditt sms för att ki:s mikroköer är sjuuuka ibland, den dagen stod jag i mikrokön i 45min, så jag var sur och orkade inte svara.

3. hör av dig närdu har skypetid! jag är ätt upptagen hela tiden, mkt i skolan och så.

4. HA det så bra!!!

2010-10-13 @ 21:50:48
Postat av: Anonym

juste, tack för kortet också:)

2010-10-13 @ 21:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0