El profesor está un poco perdido

Uttrycket i rubriken lärde vår spanska klasskamrat Samuel mig idag. Ungefärlig översättning: vår lärare är lite lost. Förklaring ges nedan.



Hade en lektion idag som kändes lika hopplös som fuskföreläsningen. Skillnaden var dock att det var inte undebara Peter som hade den, som kan alla grafer och ekvationer utan och innan, utan en virrig 50-årig spanjor som inte kan sin sak och som ingen av klasskamraterna inte lyssnar på eftersom de ändå rättar hans ekvationer.

Ja, plus att fuskföreläsningen visade sig vara just en, fuskföreläsning. Detta är faktiskt sånt som jag måste trycka in i skallen (förstå blir nog svårt med denna lärare) och lyckas mata ut på tentan. Joder.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Fasen vad det där ser bekant ut, inte för att jag direkt minns nåt vad det gäller men.. Produktionsekonomi typ? Arbete, kapital och nå slags konstanter?

Nej känns rätt skönt att ha tagit en paus från sånt där alltså. Känns också bra att se att du har lite att bita i där nere ;)

Gäller som alltid att strunta i härledningarna bara och lära sig formeln så brukar det vara mycket lättare än det ser ut.

2010-10-26 @ 18:02:11
Postat av: Ella

Herregud.

Vilken ångest jag har just nu. Why God, oh why?? skulle jag läsa det här precis innan läggdags? Ditt sms genererade liksom lagomt mycket ångest för att jag inte skulle ha långtråkigt på tågresan hem, men nu är den ju bara total.

Ayúdame...eller, ayúdanos i det här fallet kanske.

Hasta mañana, my comrade-in-arms!

2010-10-27 @ 00:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0